Article in Scientific journal
Menezes, Moisés Santos (2024), "Crimes de ódio homotransfóbicos e interseccionalidades em Portugal: Análise de Caso Oficial 2015-2020", European Public & Social Innovation Review, 9, 1-15
Book Chapter
Fontes, Fernando; Carvalho, Cláudia; Margarido, Susete (2024), Da arte da deficiência ao direito à prática cultural: a experiência artística e teatral de pessoas com deficiência visual no Teatrão, in Isabel Craveiro (org.), A meu ver : apontamentos para olhar o futuro. Coimbra: Teatrão, 14-30
Book Chapter
Carvalho, Cláudia; Fontes, Fernando; Margarido, Susete (2024), Resultado e impactos da Implementação do projeto A Meu Ver, in Isabel Craveiro (org.), A meu ver : apontamentos para olhar o futuro. Coimbra: Teatrão, 31-40
Article in Scientific journal
Menezes, Moisés (2024), "Vítimas e Algozes: A complexidade da Violência contra a Diversidade Sexual e de Gênero nos Crimes de ódio Oficiais em Portugal entre 2015-2020", Direito e Sexualidade
Report
Gomes, Conceição; Fernando, Paula; Soares, Carla; Barros, Diana; Teles, Madalena; Henriques, Marina (2024), A Justiça Administrativa e Fiscal: Uma reforma em avaliação, Coimbra: Centro de Estudos Sociais
Article in Scientific journal
Oliveira, Nuno; Nolasco, Carlos (2024), "Navigating between mobility and immobility: precarious sporting trajectories of young Guinea-Bissauan footballers in Portugal", Sport in Society, 1-16
Other Publications
Lopes, Mónica; Ferreira, Virgínia; Vieira, Cristina; Monteiro, Rosa; Santos, Caynnã (2024), "Guia para a Integração da Perspetiva de Género no Ensino Superior [Guide for the Integration of the Gender Perspective in Higher Education]", Guia para a Integração da Perspetiva de Género no Ensino Superior [Guide for the Integration of the Gender Perspective in Higher Education]
Book
Monteiro, Rosa; Lopes, Mónica; Vieira, Cristina; Ferreira, Virgínia; Santos, Caynnã (2024), Políticas públicas de igualdade de género na educação em Portugal: da legislação à difícil transposição prática [Public gender equality policies in education in Portugal: From legislation to the challenge of practical implementation]. Coimbra: CES-UC
Article in Scientific journal
Lopes, Mónica (2024), "The gendered effects of parenthood on career outcomes: Do family gaps explain gender differences along the science pipeline?", Women's Studies International Forum, 107, 103002